Dincolo de aparenta de joc in sine, interpretarea de roluri ajuta elevii:
- sa inteleaga mai profund personalitatea si codul comportamental al unor personaje literare;
- sa interrelationeze social;
- sa exerseze si sa consolideze structuri de vorbire orala;
- sa se exerseze in rezolvarea de probleme care necesita experimentarea unor strategii alternative, adoptarea de decizii optime, evaluarea de situatii si rezultate;
- implicarea, activizarea prin joc este evidenta: spre deosebire de alte metode, jocul il pune pe elev in situatia de actor, nu de simplu spectator, in plus, el isi etaleaza nu doar talentul dramatic, ci si propriile valori, spiritul critic ș.a.
- prin jocul de simulare se modeleaza gandirea, spiritul critic, ingeniozitatea si inventivitatea, aptitudinea de a face fata unor situatii conflictuale;
- sa nu omitem principalul atu al jocurilor in raport cu orice alta metoda, traditionala sau moderna: sunt preferatele elevilor, care le considera cele mai relaxante si mai placute modalitati de cunoastere.
- jocul de rol;
- jocuri de decizie;
- drammatizarea;
- procesul literar.
*Didactica literaturii. Metode, editura Panfilius, Iași, 2006.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu